cutia cu pereti de cer

cutia cu pereti de cer

marți, 17 martie 2015

Bărbații din viața mea

Se spune că în spatele unui bărbat puternic, stă întotdeauna o femeie puternică. Dar, stau și mă întreb, de ce nu ar fi valabil și invers?

În spatele unei fiice ambițioase, stă un tată puternic - acel exemplu de părinte integru, responsabil și elegant, prietenos și ferm, pentru care familia reprezintă rațiunea de a fi.
Un astfel de tată am avut și eu alături, în primii ani ai vieții; suficienți pentru consolidarea personalității mele, dar insuficienți pentru prietenia noastră.
Era genul de om calm, care te învăța doar prin puterea exemplului. Îți insufla încredere chiar și în cele mai descurajante momente, fără să abuzeze de vorbe mari. Un tată special, cu un caracter construit prin ani de sport și sacrificiu, un om echilibrat, cu valori puternice despre viața și cu un deosebit respect pentru trecut, părinți și amintiri.

Jucam adesea șah împreună, în serile de iarnă lungi. Își aducea un pahar de vin și-mi povestea, printre jocuri de regine și pioni, copilării îndepărtate: despre țărani cu sapa-n mână, copii desculți în curtea casei, căluți de lemn și soldăței de plumb.
Își apăra strategic regele pe tabla de șah, intimidând nebunii mei, și în același timp, se dezarma în fața prezentului cu povesti despre locuri, în care toți copiii erau regi, cu săbiile tocite și coroane din hârtie veche de ziar și care visau, că dincolo de gardurile cenușii , se întindeau regate îmbelșugate și paznici-zmei.

Unui astfel de om as fi vrut, să mai pot să-i surprind serile cu recunoștința mea, cu cele mai speciale cadouri și cele mai simple vorbe. As fi vrut să mai am ocazia unor aniversări împreună, cu zâmbete pitite printre vorbe, cu mulțumiri și cu chiote de nepoței.

În spatele unei femei de succes, stă un soț puternic.
Bărbații minuțiosi, statornici, atenți și responsabili cu viața lor, vor atrage femei efervescente, care sunt în căutarea unui reper la care să se raporteze, în fuga lor spre glorie. Sunt acei bărbați, crescuți elegant de mame puternice, care vor impresiona prin grijă și protecție, dar care vor ști să lase gura de aer de care are nevoie o femeie, din când în când.
Aceștia sunt soții care nu vor uita de aniversări, care vor ști să surprindă simplitatea unei dimineți cu cafea într-o fotografie sau într-un vers, care se vor bucura de orice cadou primit și care vor răspunde cu zâmbet la orice întristare.

Îmi place să cred că sunt o femeie de succes (chiar dacă, la cei 30 de ani, nu am încă o funcție de conducere într-o companie mare), tocmai datorită concluziilor de mai sus. Am întâlnit la momentul potrivit acel om, MyMan, care a reușit să dea contur unei relații speciale. 

Ne-am cunoscut la un pahar de vin (am uitat să precizez că el a crescut chiar într-o zonă importantă pentru istoria vinului din Prahova). Au trecut de atunci 10 primăveri peste Bucureștiul care ne-a adoptat.
E inutil să spun că, de-a lungul anilor, mi-a devenit cel mai bun susținător și sfătuitor. Ca într-un pat al lui Procust, a reușit să se suprapună șablonul pe care îl aveam din copilărie, atunci când visam cu busuioc sub pernă.


Pentru acest sfârșit de săptămână a reușit să facă o rezervare la restaurantul lui preferat din Ploiești. Ca sa aniversam primăvara și să ieșim puțin din ritmul sufocant al capitalei. 
Și cum nu vreau să rămân mai prejos, în seara asta mi-am făcut timp să caut câteva sugestii de cadou pe MyMan.ro. Mi-a atras atenția categoria cadourilor pentru oameni de afaceri , pentru că, de cele mai multe ori, caracterul puternic al unui bărbat este completat de eleganță. Exact așa cum tatăl meu mi-a demonstrat în anii pe care i-am petrecut atât de frumos împreună. 
Bărbații din viața mea mi-au definit caracterul, mi-au dăruit aprecierea lor și m-au făcut să simt cât de puternică pot fi  în lumea asta plină de pioni, nebuni si regine. 





Cu acest articol particip la Spring SuperBlog, proba șase. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu